FILM

Zapraszam do oglądania!

Film dostępny w jakości HD. Wybierz taką z listy dostępnych formatów i ciesz się dobrym obrazem i dźwiękiem.




18 odpowiedzi na „FILM

  1. Pingback: Film już jest! | Linia kolejowa Brzeg-Strzelin

  2. Witam
    Piękny film bardzo przyjemnie się oglądało …

    Warto by było gdyby film ukazał się w telewizji …

    I co najważniejsze to to żeby linia została reaktywowana

    pozdrawiam autora …
    michal

  3. Grzesiek pisze:

    Witam, fantastyczna podróż w czasie, ja nie miałem okazji jechać ta piękna linią ale pamiętam czasy kiedy to ‚czaiłem’ się na nadjeżdżający skład z parowozem i dwoma wagonami a było na tzw. przeze mnie ‚górce pociągowej’ czyli w miejscu gdzie na Twoim filmie składowany jest tłuczeń, pamiętam że parowóz robił ogromne wrażenie, nie to co dzisiejsze Stonki albo Etki 🙂 w ogóle film zrealizowany super, profesjonalna robota, kto wie może pociągi kiedyś tamtędy pojadą, pozdrawiam 🙂

  4. Pingback: W stronę Strzelina – zobacz film i nową stronę internetową « OKOKO

  5. tw_kolejofil pisze:

    Dobry film, sam się w zeszłym roku wybrałem na odcinek Strzelin – Kondratowice, ale ograniczyłem się tylko do paru zdjęć. Zwróciłbym tylko uwagę na dość powszechny błąd, z którego sam zostałem niedawno wyprowadzony – torowisko to górna powierzchnia podtorza, a nie nawierzchnia (tor i podsypka) jak utarło się w mowie potocznej.

  6. ty2 pisze:

    Szkoda tej linii jak i wiele innych w latach 80 prowadzilem tam pociągi nyskimi ty miłe wspomnienia

  7. Pingback: Ol49 w Strzelinie « OKOKO

  8. Danuta Nowicka pisze:

    Witam serdecznie. Słowem wstępu chciałabym pogratulować pomysłu na bloga, szczerze mówiąc, to przyjemnie czyta się zamieszczane tu teksty. Niewielka liczba ludzi w tej branży może pochwalić się umiejętnością pisania językiem, który ma w sobie to coś, co może zachęcić mnie do przejrzenia i skomentowania artykułu. „FILM | Linia kolejowa Brzeg-Strzelin” – ten napis już znalazł miejsce wśród moich zakładek :). Jestem pewna, że jeszcze niejednokrotnie odwiedzę tą stronę. Już od pewnego czasu własnego bloga i zbieram wszystkie wskazówki, które mogą mi się przydać. Największym moim problemem jest część techniczna i optymalizacja bloga, która ma się przyczynić do tego, żeby mój blog został uznany w oczach Google.

    Pozdrowienia – Danuta Nowicka

    P.S. Na jakim skrypcie najlepiej postawić bloga ?

  9. andrzej zawilla pisze:

    Film niczego sobie. Mieszkałem wraz z rodziną w latach 1977- 1981 w Łukowicach Brzeskich. Moja mama była kasjerką na stacji Łukowice Brzeskie. Mieszkaliśmy w budynku przy stacji kolejowej w Łukowicach Brzeskich.

  10. szeryf pisze:

    Urodziłem się w Strzelinie i dorastałem w powiecie strzelińskim. Aktualnie mieszkam w Opolu. Twój film był wciągający i zarazem bijący smutkiem. Dosyć często przejeżdząjąc drogami powiatu widziałem pozostałości po liniach 321 oraz 304. Osobiście wątpię w przywrócenie linii Brzeg-Strzelin, gdyż to przedsięwzięcie jest nieopłacalne. Jednak jestem za otwarciem muzeum/skansenu poświęconego kolei w powiecie strzelińskim.

  11. wapno pisze:

    Cociaż ta linia nie zostanie odbudowana, to ten film jest świetną robotą, przecież historię lokalną należy pielęgnować. Pomimo, że nie zobaczymy już nigdy więcej pociągu na tej lini, to pamięć o niej niedy nie wygaśnie.

  12. zibol pisze:

    Nie wiedziałem, że tory po których z moją dziewczyną spacerowaliśmy prowadzą do Strzelina. Fajnie znaleźć blog i film o tej linii w internecie.

  13. Paweł pisze:

    Jakie jest zapotrzebowanie na przewozy w tej relacji? Ile jest połączeń autobusowych?
    Przypuszczam, że niewielkie, linia też została wybudowana dosyć późno. Ogromną przeszkodą do reaktywacji jest granica województwa, więc może droga rowerowa. Jechałem taką Unisław – Toruń i przypuszczam, że było na niej więcej ludzi, nie tylko rowerzystów, niż w pociągach, które tam jeździły.

  14. A. pisze:

    Już po tej linii – prawie w większości została rozebrana. Jedynie ocalałe odcinki to (prawdopodobnie) Brzeg – Małujowice oraz Strzelin – Kondratowice, gdzie jest szansa na wznowienie przewozów towarowych/

  15. Maciej pisze:

    Zgadza się. Linia została rozebrana. Fotki czekają na ujawnienie, kwestia kilku dni. Niestety krótkowzroczność zarządcy mienia kolejowego będzie wychodzić za kilka lat, gdzie już widać ile lini kolejowych wstaje z kolan. Niestety w pobliżu lini kolejowej 304 brakuje miłośników którzy zadbali by o wspólne dobro.

  16. A. pisze:

    Zobaczymy. Wątpiłbym i tak w przywrócenie ruchu na tej linii – PLK ledwo radzi sobie z tym, co ma teraz. Może i by coś woziły te pociągi (na pewno lepiej się przejechać do Brzegu taką linią niż przez Wrocław), ale najpierw trzeba by to odbudować, co by pochłonęło grube miliony (a w sumie i tak wymagałoby najpierw zdjęcia starych torów). Nie zmienia to faktu, że smutnym widokiem jest to, co „zostało”…

  17. Maciej pisze:

    Moje zdanie jest takie, że torowiska nie powinno się zaniedbywać. Wręcz utrzymanie na podstawowym poziomie byłoby tańsze niż odbudowa. A odbiorców/nadawców dla kolei można znaleźć. Liczy się dobra oferta. Ale to inny temat. Trasa z utrzymaną przejezdnością to powinien być obowiązek. Nie Polak to budował, żeby miał prawo likwidować. Rozumiem czasy się zmieniły. Ale nie daje do myślenia fakt objazdów na wypadek awarii/kataklizmu? Nie tak dawno w 2009 roku torowisko na wysokości Lipek uległo uszkodzeniu. Torowisko zamknięto i puszczano pociągi przez Jelcz. Po co, jak można było puścić je przez Strzelin – Wiązów – Brzeg. Gdyby tylko było po czym jeździć.

  18. A. pisze:

    To prawda, ale – jak zawsze – chodzi o pieniądze. Kto za to utrzymanie zapłaci? Wcześniej już wspomniałem, że kolej nie radzi sobie z tym, co ma, co można zaobserwować po katastrofalnym stanie niektórych istniejących linii.
    Zmieniając nieco temat: jak wygląda obecnie sytuacja ruchowa na odcinku do Małujowic? Chyba nie rozebrali tego razem z całą resztą?

Dodaj komentarz